#187. 2005/01/02.
(..) Zawsze mówiłam, że nieszczęście przyjdzie jeśli świat się nie nawróci. Wołajcie świat do nawrócenia. Wszystko zależy od waszego nawrócenia. Nasza pani z Medjugorie, Grudzień 15, 1983. Words from Heaven, s.357.
(...) Jest tylko jeden sposób w jaki ludzkość może się uratować i polega on na zmianie serc wszystkich ludzi. (...) Tak długo jak nie ma zmiany w ludzkich sercach, ludzkość jest w wielkim niebezpieczeństwie. Teachings of Babaji, s.99.
Medinan Sura 2, cytowana w: Novak Philip, The World's Wisdom, s.286.
#189. 2005/01/16.
Jeśli nasączysz miłością myśl o Bogu, i poprzez koncentrację usadowisz tę myśl głęboko w sobie, wtedy w świątyni superświadomości Pan wszechświata przyjdzie, by odebrać tę kochającą myśl.
Paramahansa Yogananda, Man's Eternal Quest, s.184.
(...) Nie jest moją intencją, by was powstrzymywać przed zewnętrznym wyrażaniem miłości. Niech Bóg broni, bym oddzielał ducha od ciała, kiedy Bóg uczynił je jednością. W istocie, jesteśmy dłużni Bogu hołd całą osobą, zarówno ciałem jak i duchem. I odpowiednio on wzniesie do chwały naszą całą osobę, ciało i ducha, w wieczności. W oczekiwaniu na tę wieczną chwałę, Bóg czasem rozpala zmysły swoich wiernych przyjaciół rozkoszą trudną do wyrażenia i pociechą nawet w tym życiu. I nie raz lub dwa, ale całkiem często, jeśli uzna to za właściwe. Ta rozkosz, jednakowóż, nie ma swojego początku na zewnątrz danej osoby, jak gdyby wchodziła przez okna jej talentów, ale wytryska z (wewnętrznego) nadmiaru duchowej radości i prawdziwego poświęcenia ducha.
Chmura Nieznanego (The Cloud of Unknowing.)(1973). (Johnston, W., Ed.). NY: Doubleday Image Books.
#191. 2005/01/30
#192. 2005/02/06
#193. 2005/02/13
Miłość jest naszym prawdziwym przeznaczeniem. Nie odnajdujemy sensu życia w samych sobie - znajdujemy go w kimś drugim. Nie odkrywamy sekretu naszego życia jedynie poprzez studiowanie czy kalkulacje w naszych odizolowanych medytacjach. Sens naszego życia jest sekretem, który musi być nam objawiony w miłości, przez tego, którego kochamy. I jeśli ta miłość nie jest prawdziwa, sekret nie zostanie odnaleziony, sens pozostanie nieodkryty, przekaz nie zostanie odcyfrowany. W najlepszym wypadku otrzymamy częściowy i pomieszany przekaz, który tylko oszuka nas i skonfuduje. Nigdy nie będziemy na prawdę rzeczywiści dopóki nie pozwolimy sobie się zakochać - w innej ludzkiej istocie albo w Bogu.
Thomas Merton, Love and Living.
#194. 2005/02/19
Bez klejnotu Miłości we mnie,
niech targ mojej egzystencji będzie zniszczony kamień po kamieniu.
O Miłości, nazwano Cię tysiącami imion,
Ciebie, który wiesz jak nalać wino
w kielich mojego ciała,
Ciebie, który dajesz kulturę tysiącom kultur,
Który jesteś bez oblicza a przecież masz tysiące twarzy (...)
nalej w mój kielich z Twojej butelki, (...)
Rumi, cytowany w: Helminski, Kabir (2000). The Rumi Collection. s.XXI.
#195. 2005/02/26
Ramakriszna, cytowany w: Rolland, Romain. (1994). The Life of Ramakrishna. s.160.
#196. 2005/03/06
Prawdziwa sadhana nie może się zacząć dopóki umysł nie uspokoi się i uwolni od zaburzeń związanych z poczuciem utożsamienia z ciałem. Kiedy umysł jest w stanie spoczynku, wtedy Boski Błogostan i doświadczenie Czystej Nieskończonej Chwały spływają na duszę, która budzi się ze stanu wiecznego uśpienia. Poczucie dwoistości znika w spokojnym świetle Niepodzielnej Jedności. (...)
Kiedy jogin powraca z tego oświeconego stanu Samadhi do normalnego wymiaru doświadczeń zjawiskowych, głębokie wrażenie doświadczenia Samadhi ma piękny wpływ na jego normalny umysł, intellekt i zachowanie. Oświeceni Jogini stają się wolni od wszelkiego dogmatyzmu, bigoterii i ciasnoty poglądów. Oni patrzą na wszystkich ludzi i afery tego świata z duchowego punktu widzenia i żyją w świecie jako ucieleśnienia najwyższej mądrości, uniwersalnej miłości i współczucia. (...)
Akshaya Kumar Banerjee.(1999). Philosophy of Gorakhnath. Delhi.: Motilal Banrsidass Publ. s.xvi, xxiii.
#197. 2005/03/13
Suniye Sat Santokh Gian
Suniye Athsath Ka Ishnan
Suniye Par Par Pave Maan
Suniye Lage Sahaj Dhyan
Nanak Bhagtan Sada Vigaas
Suniye Dookh Paap Ka Naas
Poprzez utożsamienie ze Słowem
człowiek rozumie Prawdę, staje się Zadowolony i Mądry,
osiąga zasługę równą duchowym kąpielom w sześćdziesięciu ośmiu świętych miejscach,
zostaje uhonorowany słuchając i czytając Słowo.
Medytacja przychodzi naturalnie ze Słowem,
Mówi Nanak, ze Słowem zawsze przenikającym wyznawcę
wszystkie cierpienia i grzechy zostają unicestwione.
Japuji Sahib, Pauri 10 - cytowane za: http://www.boloji.com/sikhism/japujisahib/js01.htm
#200. 2005/04/03
#201. 2005/04/09
Katha Upanishad, cytowana za: Novak Philip, The World Wisdom, s.14.
Korzeniem wszelkiego cierpienia jest brak wiary w Boga i niespokojność umysłu. Shanti Vachan Bhandar, 1621.
Tylko ciało cierpi. Kiedy umysł jest zjednoczony z Bogiem, nie jest w stanie czuć bólu. (...) Ramakrishna, quoted in: Rolland, Romain. (1994). The Life of Ramakrishna. P.273.
Mam nadzieję, że choroba, którą Bóg zesłał na niego, okaże się zbawiennym lekarstwem, sprawiając, że wejrzy on w siebie. Ta przypadłość powinna sprawić, że złoży on całe swoje zaufanie w Tym, który mu towarzyszy wszędzie. Brother Lawrence, The Practice of the Presence of God, P.41.
(...) Bo cierpienia tak na prawdę są wielkimi darami od Boga. One są źródłem wielu łask dla was i dla innych. Kiedy jesteście chorzy, wielu z was modli się, "Uzdrów mnie, Panie, uzdrów mnie." Nie, drogie dzieci, to nie jest właściwe, ponieważ wasze serca są zamknięte, i choroba jest oznaką takiego zamkniętego serca. W takim stanie nie jesteście otwarci na wolę Boga ani na łaski, którymi chce was obdarzyć. Módlcie się w ten sposób, "Panie, bądź wola twoja." Tylko wtedy Bóg może zakomunikowaś wam Jego łaski, zgodnie z waszymi prawdziwymi potrzebami, które On zna lepiej niż wy sami. To może być uzdrowienie, nowa siła, nowa radość, nowy spokój - tylko otwórzcie swoje serca. Our Lady of Medjugorie, November, 1991. Words from Heaven, P.191.
Kiedy czujesz skurcz, podróżniku,
Paramahansa Yogananda, Man's Eternal Quest, s.63.
Keating, Thomas. (2002). Foundation for Centering Prayer and the Christian Contemplative Life. N.Y., London: Continuum, s.41.
#210. 2005/06/12
Jego Swiątobliwość Dalai Lama i Victor Chan (2004). The Wisdom of Forgiveness. N.Y.: Riverbend Books. s.166-7.
Jego Swiątobliwość Dalai Lama i Victor Chan (2004). The Wisdom of Forgiveness. N.Y.: Riverbend Books. s.134, 150, 134.
#215. 2005/07/17
Koran 3:15,17
Haidakhan Babaji (1970-1984). "Teachings of Babaji," P.16.
Baal Shem Tov (1698-1760), cytowany w: Michael Shire, The Jewish Prophet, s.82.